VAG EKN dubbel excentrische vlinderklep

 

De VAG EKN®  (Exzenter-Klappen-Normprogramm)  dubbel excentrische vlinderklep is sinds 1976 op de markt en heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een robuuste en betrouwbare afsluiter.
 
De VAG EKN®  vlinderklep wordt voornamelijk toegepast in leidingnetten voor drinkwater toepassingen. Deze vlinderklep is daarom tot en met Dn1200 voorzien van een KIWA goedkeur. De vlinderklep is overigens te leveren tot een diameter van 4000mm.
 
Een dubbel excentrische vlinderklep heeft een belangrijk voordeel bij langdurige openstand. Bij het openen van het klepblad zal de dichtingsring volledig vrij komen waardoor langdurig indrukken voorkomen wordt. 
De dichtingsring wordt hierdoor niet belast waardoor de levensduur aanzienlijk zal worden verlengd. Bovendien kan de dichtingsring bij een geopend klepblad worden vervangen.
 
De zitting op het huis van de VAG EKN®  is een opgelaste nikkellegering welke word gemicrofinisched. De zitting is hierdoor extreem duurzaam en verontreinigingen krijgen geen kans.
Het klepblad is gelagerd middels bronzen lagerbussen.
De bronzen lagerbussen garanderen een lange en zekere levensduur door zelfsmerende eigenschappen. De as van roestvaststaal is door dubbele o-ring afdichting, volledig ingekapseld.

Corrosiebescherming

Standaard is de VAG EKN® vlinderklep voorzien van een epoxy-poedercoating (EP-P) volgens GSK-Gütevorschriften en KIWA-voorschriften met een laagdikte van ca. 250 micron. Als optie zijn varianten zoals het inwendig ëmailleren of berubberen mogelijk.

 

Mogelijke aandrijvingen

• zelfremmend wormwielkast voor onder of bovengrondse montage
• Elektrische aandrijving
• Pneumatische aadrijving dubbelwerkend of enkelwerkend
• Hydraulisch aandrijving voor openenen en/of een hydraulisch geremd versie.

Voorbeelden van speciale uitvoeringen

VAG EKN Staalgelaste dubbel excentische vlinderklepStaalgelaste uitvoering voorzien van lasaansluitingen voor ondergrondse montage. De combinatie is voorzien van een omloopafsluiter welke het openen bij een hoog drukverschil vergemakkelijkt. De afsluiters zijn voorzien van Sigma CSF 585 coating.


Volledig in Duplex (1.4462) omwille van corrosieprotectie. Deze vlinderklep is vorozien van een hydraulische aandrijving om de klep te kunnen openen en hydraulsich te kunnen remmen bij het sluiten.

Wilt u meer informatie aangaande de VAG EKN® vlinderkleppen neem dan contact op met onze verkoopadviseurs van de afdeling Utiliteit & Water.
Linkedin Twitter Facebook Youtube Google+ Pinterest
Printen Email
Econosto